dní

Novinky

2. dubna 2016

87th GENEVA INTERNATIONAL MOTOR SHOW

Rok se s rokem sešel a ve Švýcarské Ženevě se opět odehrával velkolepý autosalon, kam jsme se s žáky naší školy vypravili.

Odjezd byl naplánovaný na středu v 19:00, což se povedlo a my se ve večerních hodinách vydali na velmi dlouhou cestu směr Ženeva. Do Ženevy to bylo nějakých 1200km, ale cesta proběhla díky řidičům v pořádku. Druhý den v ranních hodinách se začal celý autobus probouzet do krásy Švýcarska, myslím že cesta nikomu problém nedělala, všichni byly akorát polámaní, ale i to se dalo zvládnout.

Hodinu před příjezdem do samotné Ženevy nám paní učitelka Matyášová sdělila pár obohacujících informací o městě a od pana učitele Urbana jsme dostali pár rad ohledně samotného autosalonu. Pán učitel nám povídal co můžeme od výstavy očekávat, také nám sdělil nějaký strategický postup, abychom si autosalon maximálně užili a jako poslední nám řekl, že budeme mít na co koukat. A ono ano, samotný příjezd byl pro mě přímo epický.

Něco málo po deváté hodině jsme dojeli na parkoviště k výstavišti. Po skoro patnácti hodinách jízdy jsme konečně na místě, na které jsme moc těšili a po vystoupení z autobusu se mi naskytl nezapomenutelný pohled, kdy pár stovek metrů od vás vzlítají obrovské letadla co pět minut a jako pozadí disponovalo veliké pohoří a tento pohled mě nastartoval do super dne.

Po rozdání vstupenek jsme se rozprchli na výstavu. Po vstupu nás vítalo velké množství známých automobilových značek, takže jsme nevěděli kterým směrem se vydat, tak abychom jsme výstaviště prošli celý. Ale volba byla víc než jasná, po mé levici se blýskala automobilka Ferrari, takže to byl první bod z mnoha naší cesty po výstavišti. Podívali jsme se na značky jako je Mercedes Benz, Aston Martin, Ford, Volvo, Mazda, Subaru. Ano, tyto vozy můžeme vídat  i u nás na českých silnicích, ale značky jako je Buggati, Koenigsegg, Pagani a mnoho dalších, to už se člověk zamyslí jestli je to pohled který se Vám naskytne jednou za život. Označil bych tyto auta jako jedinečná,tvary které jsou těmito auty taženy, technologie kterou v jiných autech nenajdete a bohatá historie tyto auta dělá jedinečnými. Samozřejmě že jsme navštívili i dostupnější automobilky. Zavítali jsme do Mladobolevslavské Škodovky kde měli nový koncept Škody Vision S, který je dle mého názoru dosti podobný nové Audi Q7,  ale ostatní modely byly dosti povedené oproti druhé generace. Na výstavě bylo k vidění kolem 200 automobilek, takže těžko Vám tu budu vyprávět dojmy z každé značky, ale koho by to zajímalo, tak můžu doporučit navštívit tuto událost. Aut bylo mnoho, některé více zajímavé a některé méně, ale určitě se bylo na co koukat, podívat se i sednout si mohl každý, ale co mě zarazilo že u značek jako Ferrari, Bentley, Mclaren atd. Jste si museli zaplatit nemalí peníz za prohlídku z blízka, ale není se čemu divit, při takové návštěvnosti lidí by byla auta vybydlená. Autosalon nabízel i výstavu dílenské výbavy, kterou jsme taky prošli, nejvíc nás asi zaujala automatická přezouvačka pneumatik, kam jste pneumatiku pouze položili, a přístroj pracoval sám. O pár stánků později jsme dostali menší přednášku o nových regloskopech pro led světla která nebyla o nic méně zajímavá. Toto co jsem vám tu sepsal nás stálo kolem 13km chůze a 8 hodin na výstavišti, kdy jsme žádnou automobilku nenavštívili 2x a stihli jsme to projít tak tak. Padla osmnáctá hodina a my jsme se odebrali směrem k autobusu, poslední pohled na výstavu a tradá do autobusu.

Před devatenáctou hodinou jsme se vyjížděli dále na západ do města Lyon kde jsme se ubytovali a odpočinuly na druhý a poslední den výletu.

Den 2.

Po super spánku jsme vstali a vydali se do ulic Lyonu. V Lyonu jsme navštívili Baziliku Fourviére, a kousek za bazilikou byla krásná terasa kde byl super výhled na Lyon. Kousek od baziliky jsme navštívili i přírodní divadlo kde jsme hodily společnou fotku a poté jsme už sestoupili do výru velkoměsta kde jsme měli dvouhodinový rozchod. Lyon je posetý památkami, takže se bylo na co koukat. Co nás ale zaujalo víc, byla lyonská gastronomie. Náhodně jsme zavítali do nějakého rodinného řeznictví, kde jsme nakoupili spousty klobás, takže cestou zpátky nebyla o jídlo nouze. Po rozchodu jsme se vydali zpět k bazilice takovým místním metrem. Nebo lanovkou ? No něco z toho to určitě bylo. Poslední pohledy po ulicích Lyonu a nastupovat.

Z Lyonu jsme vyjeli v patnáct hodin a opět nás čekala cesta dlouhá 1300km. Klasicky jako cestou do Ženevy jsme se podívali asi na 3 filmy a pak přišlo dlouhé usínání. Po třetí hodině raní jsme už byli na trase Praha Brno, kde jsme v rámci cestování po dálnici D1 dostali masáž zdarma. Kolem šesté hodiny ranní jsme zdárně vjížděli do areálu školy a tím byl náš výlet u konce.

Rád bych nejspíš za Všechny poděkoval celému pedagogickému sboru za super výlet a pánům řidičům za rychlou a bezpečnou přepravu.

Zdeněk Weiter 3.C

Integrovaná střední škola automobilní Brno, příspěvková organizace, Křižíkova 106/15, 612 00 BRNO

IZO: 600 171 850
IČ: 00 219 321   |   DIČ: CZ 00 219 321

telefon: 533 433 147-9 (spojovatelka)
e-mail: sekretariat@issabrno.cz
ID datové schránky: c84wg85

47534750

facebook RSS  Výsledek obrázku pro logo app store

stravovani email Výsledek obrázku pro logo google play